אריזות קרטון סוגים לפי מטרות

יש מאפיינים משתנים מאוד לקרטונים וזאת לפי סוג השימוש בהם. בסופו של דבר כל בית עסק שמזמין קרטונים וכל מפעל או חברה גדולה שמייצרת תרופה, מזון או כל מוצר או שימוש אחר שנדרש, צריכה את התכונות שיתאימו לה באופן מדויק. הנה כמה אריזות קרטון נפוצות יחד עם ההבדלים ביניהם וההתאמה שלהם למוצרים.

הקרטון הגלי הנפוץ

אחד הקרטונים הנפוצים ביותר אם לא הנפוץ מכולם הוא מהסוג הגלי. קרטון גלי הוא מסוג הקרטונים האלו שמוכרים על ידי צבעם החום והם יחסית גדולים. קרטונים אלו משמשים למעבר דירה או לאריזה והשימוש בהם בפסי ייצור בדרך כלל נכלל בסופם כאשר המוצרים המוגמרים נכנסים לתוכם מובאים לאחסון ולאחר מכן להפצה לקמעונאים. קרטונים אלו נקראים כך בגלל השכבה הגלים הברורה שיש להם, כאשר בחיתוך הקרון תוכלו לראות אותה בבירור. בצורה זו הקרטונים נשארים קלים אך חזקים.

קרטוני הדופלקס

קרטון
קרטונים לפי מטרות וגדלים

קרטוני הדופלקס הם שם כולל למשפחה שמתחלקת לעוד כל מיני סוגים קטנים. קרטונים אלו משמשים לאריזות תרופות ומוצרי מזון, מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה ועוד. הוא עשוי מדייסת נייר ממוחזרת, תאית ועוד כמה חומרים נוספים שמצד אחד נותנים לו קשיחות אך מצד שני משאירים אותו קריע יחסית וגמיש. ככל שיש יותר תאית כך המוצר יהיה קשיח יותר וזה מסביר על ההבדלים השונים ביניהם. קרטונים אלו יכולים להיות גם בצבע לבן, צהוב וכולה ולאו דווקא החום המוכר.

הקרטונים הכי דחוסים שיש

הקרטון הדחוס הוא הקרטון הקשיח ביותר שיש ולעתים הוא נקרא כך. קרטונים אלו כמעט אינם גמישים והוא משמש בעיקר לפרסום כאשר עליו ניתן למתוח ניירות כמו למשל פוסטרים או כרזות. כמובן שקרטונים אלו מכילים לא מעט חסרונות בגלל אי גמישותם אך בסופו של דבר השימוש שלהם חשוב מאוד לתעשייה.

קרטונים לאריזות נוזלים

הקרטונים האחרונים שנדבר עליהם הם הקרטונים שאתם משתמשים בהם כל בוקר כאשר אתם רוצים לשתות חלב. קרטונים אלו משמשים לאריזות נוזלים כמו למשל שוקו, יוגורט ולעתים אפילו יין למרות שקרטונים כאלו אינם נפוצים בארץ. אלו הם קרטונים חזקים אך גמישים באופן יחסי והם מכילים שכבה של פוליאתילן כדי שהנוזלים לא יידבקו לשכבה הפנימית עצמה וישמרו על טריות המוצר.

כתיבת תגובה